fredag 13. november 2009

sweet as cibo matto

Bildet er av den New York-baserte jentegruppen Cibo Matto, bestående av de japanske jentene Miho Hatori og Yuha Honda. Sistnevnte datet i en periode Sean Lennon, sønnen til Yoko Ono og John Lennon, og forholdet resulterte i flere samarbeidsprosjekter.
Jentene gikk desverre hver til sitt i 2001. Musikken deres er veldig variert. En låt jeg liker veldig godt er Moonchild, og går du til musikkbloggen min kan du høre et par andre låter av det mer morsomme slaget. Her kan du dessuten høre dem synge sin versjon av Serge Gainsbourg-låten “Je t'aime moi non plus” (du vet denne herlige klassikeren).
Franskopplæringen i starten av Cibo Matto-opptaket er min favoritt, mer enn selve versjonen av låten! Veldig sjarmerende...

2 kommentarer:

Mariann sa...

Hei Åsa, ja lenge siden sist. Har deg jo på Google Reader, og har lagt merke til at det har vært stille. Kan godt skjønne at 100% jobb stjeler bloggtiden. Når jeg en gang er tilbake i jobb, aner jeg ikke om jeg har tid til blogging eller blogglesing... Men syns det er veldig hyggelig at du er innom innimellom da :-) Og 1000 takk for fine og kloke ord vedr mitt innlegg. Jeg skjønner ikke at folk gidder. Jeg tar meg ikke nær av det i det hele tatt, men jeg klarer bare ikke å la være å svare de.. Har sett at personene har vært innom mange ganger daglig etter kommentarene.. hvorfor i all verden gidder de, når de syns jeg er så håpløs. Jeg ønsker ikke folk vondt, men slike skulle jeg gjerne gitt en liten hjertefeil og noget attåt :-)

Håper du er i form og at du har det bra. Er det noe nytt med huset?

KLEM

Mariann sa...

Hei igjen, den skal komme i slutten av mars, sto i selve innlegget Leste det i en annen blogg et sted :-).... du må være forsiktig nå da og ikke bli for ivrig og gå på en smell... men regner med at du kjenner kroppen din godt. Kanskje like greit å utsette husstyr til høsten da. Ønsker deg en flott uke. KLEM