lørdag 12. september 2009

godt valg

"There is always hope" Artist: Banksy
Valget er virkelig over oss. Så mye at det snart er over også, og det skal egentlig bli deilig når det politiske klimaet roer seg litt ned. Jeg er mildt sagt skita lei av Siv som kaster dritt i øst og i vest.
Skal du stemme? Det skal jeg. Det viktigste er at man er med og sier sin mening om hvilket samfunn man ønsker å leve i.
For min del står det mellom to partier, og jeg vakler noe helt forferdelig. Den ene dagen har jeg bestemt meg, tror jeg, for det ene. Men nei, neste dag er jeg gjerne like sikker på det andre igjen. I går jeg partilederdebatten på Nrk, i et håp om at det skulle bidra til å spikre valget for meg. Men nei. Jeg vingler fortsatt. Heldigvis har jeg fremdeles et par dager igjen og tenke på. Og klarer jeg ikke bestemme meg før mandag får det bli elle-melle i avlukket. Neida. Jeg skal nok klare å lande på et av dem før det.
Men hvem vant debatten i går da? Personlig syns jeg Sponheim og Stoltenberg gikk seirende ut, selv om ingen av dem får min stemme.
Håper du har klart å bestemme deg uten å vingle like mye som meg, og mest av alt håper jeg at du ikke sitter hjemme. God tur til valglokalet på mandag, hvis du ikke alt har forhåndsstemt da, og godt valg!

2 kommentarer:

Mariann sa...

Jeg forhåndsstemte i Rådhuset igår. Veldig enkelt og raskt :-) Syns også at Stoltenberg og Sponheim gjorde det bra igår, selvom de heller ikke fikk min stemme. Godt valg til deg også.. og velkommen tilbake til bloggverden, enn så lenge :-)

Åsa sa...

Takk skal du ha Mariann!
Sikert litt deilig å ha forhåndsstemt. Jeg har ofte gjort det. Jeg pleier stort sett å bestemme meg mye tidligere, og da er det like greit å få det unna. Men jeg har heller aldri opplevd å være så vinglete som i år :( men jeg finner nok ut av det! :)

Jeg håper at jeg klarer å holde bloggstimen oppe fremover, men man vet jo aldri he he. Får ut mye skrivetrang på jobb nå.