søndag 13. september 2009

melding frå språkrådet

Bare en liten kommentar når det gjelder nynorsk-bloggingen jeg hadde planer om... Jeg har kommet frem til at det går strålende å skrive nynorsk på jobb uten at jeg må tvinge meg selv til å bytte hovudmål på fritiden. Men kanskje den viktigste årsaken til at jeg foreløpig lar ideen ligge, er at google sin funksjon for å oversette bloggsider foreløpig ikke funker på nynorsk. Og jeg kan se av counteren min at jeg relativt jevnlig har besøkende som benytter seg av oversettelsesfunksjonen. Så da fortsetter vi som før, med bokmål, enn så lenge.

2 kommentarer:

Unknown sa...

HIPP HURRA for blogginnspurt igjen!
Har vært innom en del ganger og vært redd for nedleggelse, med topp at du er på topp igjen. Nynorsk eller ei, spiller ingen rolle!

Hilsen fra feita i storbyen (litt lei av stor mage nuh)

Åsa sa...

Åh, du fantastiske Karianne-bærta! Tjukka eller ei, eg har lyst å klemme på deg!
Det får bli en virtuell lang-distanse-klem!
Forresten er du sikkert bare nydelig med magen :)
Går det fremdeles bra med strikkingen? Kanskje du bør slå deg på korsstingsbølgen også?