søndag 15. februar 2009

føkk åff!

Jeg beklager språket mitt. Men noen ganger passer sånne fraser best. Jeg har fundert en god stund nå. Skulle jeg ha flyttet bloggen til en annen adresse, eller lukke den slik at bare de med tilgang kan lese den? Men jeg har kommet frem til at jeg foreløpig lar ting være som de er. 

Det å utlevere bitte små biter av seg selv på nett er noe jeg har hatt et ambivalent forhold til helt siden jeg startet bloggen, og det kommer jeg sikkert til å ha så lenge jeg fortetter å ha den. Men så har jeg tenkt dette: Min Magiske Verden er ikke et realityshow, i beste sendetid, på en stor kanal, med en million seere (lesere). Bloggen min er i beste/verste fall oppe i ca 50 lesere om dagen, og en del av dem er "faste lesere". Jeg har heller ingen ambisjoner eller planer om å vokse og bli blant de mest leste bloggene. Jeg skriver mest for min egen del, litt for venner, familie og andre som liker siden og er innom og kommenterer. 

En annen ting jeg har tenkt på er dette: Jeg holder på med en utdanning innen journalistikk. Skal man jobbe som journalist og leve av andre menneskers hitorier, så syns jeg at man bør tørre å dele litt av seg selv også. Hvordan skal man ellers kunne forvente at andre skal gjøre det?

Det er en ting du som leser blogger må huske: Uansett hvor utleverende forfatteren av bloggen virker, så er det bare en liten mikrodel av livet deres du som leser får innblikk i. Og liker du ikke det de skriver om; så kan du jo bare la være å lese det! Føkk åff! Nettet har en trilliard andre sider tilgjengelig for deg å bruke tiden din på. 

Hvor personlig syns du det er greit at dem som blogger er?

1 kommentar:

Anonym sa...

Vet ikke helt hva som har skjedd, men virker som det har vært noen kjipinger inne og kommentert på bloggen... og du har helt rett i å si føkk åff... håper de finner noe annet å bruke tiden sin på.

Det er vanskelig å vite hvor "personlighetsgrensen" skal gå på en blogg... Jeg er selv ganske personlig hos meg, men som som du også sier så er det jo bare en liten mikrodel leseren får innblikk i.

Ønsker deg en topp søndag Åsa.