mandag 3. november 2008

Prosessen

Fy så fint! Så enkelt og likevel så lekkert... Hadde jeg hatt Aladdin's lampe mellom hendene nå, er det stor fare for at jeg hadde blåst et av ønskene på å se ut som dette i dag. 

Men hadde jeg vært litt lurere hadde jeg heller ønsket meg at studielånet skulle komme. Det er snart jul, og jeg har enda ikke fått det! Helsikkes Lånekassen...! Nå sier de at de har rotet vekk svarbrevet mitt. Det er jo et verdibrev jo, man roter ikke bare vekk sånne papirer!!!
Jeg syns jeg ser at jeg skulle ringt dem og sagt sårri jeg rotet vekk betalingen min til dere... det kommer ingen penger. Beklager, dere får leve på vann og ketsjup så lenge. Nei, det hadde ikke vært noen bønn, den hadde gått rett til inkasso. De hadde aldri tatt seg tid til å vente over to måneder på en betaling fra meg. Så hvorfor i helsikke skal jeg vente over to måneder på å penger til brød og melk?? Ikke en eneste liten unnskyldning kommer de med en gang. Til en opplysning kjære lånekasse: VI LEVER I EN DATAVERDEN!! Hvis jeg hadde ønsket å låne 3 millioner til et hus jeg ikke trenger hadde jeg fått penger på konto på 2-3 dager selv om jeg aldri hadde hatt en krone på konto hos den banken jeg gikk inn i. Når jeg vil ha et usselt lite studielån på litt i underkant av 140 tusen, og jeg allerede har et godt kundeforhold med et lån jeg har betalt tilbake masse på så kan jeg ikke fatte og begripe at det skal ta over to måneder. Hva er problemet? De kunne også fortelle meg at søknaden var behandlet den 17, og brevet var bestilt den 21....! HVA!? Det tar fire dager fra en søknad er behandlet til et svarbrev blir BESTILT. Ikke sendt, men BESTILT! (Da vil jeg tro det tar en uke å det skrevet ut med det tempoet de holder i den leiren der.)
Burde man ikke hatt en knapp på dataen som sa: LÅN INNVILGET, SEND BREV....? Kunne det vært noe kanskje?
Jeg tror Kafka ventet på studielånet sitt da han skrev Slottet og Prosessen. Sånn må det ha vært.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Som å ta copy-paste fra mine tanker rundt saksbehandlingen til NAV... erre mulig.....!!! Prosessen var en god sammenligning. Lykke til :o)

Åsa sa...

Takk, og lykke til selv. ;)