torsdag 13. november 2008

Sjokk og vantro

Det går fra paralysert til sjokket.... Jeg har ikke ord for å beskrive hvor rystet jeg er over ineffektiviteten i Lånekassens system!

Jeg sendte dem det signerte gjeldsbrevet mitt på mandag, som forøvrig var samme dag jeg mottok det på skolen, ingen grunn til å ikke være rask på labben.... Så tenkte jeg at det sikkert ville komme penger i løpet av et par dager. Det tar jo bare en dag med innlandspost, og jeg kunne ikke se noen grunn til at Lånekassen ikke skulle kunne overføre penger i det øyeblikk de mottok brevet.

Men så feil kan man ta... Herlighet, jeg hadde glemt at Lånekassen lever i steinalderen! Da jeg ringte i dag og etterlyste pengene fikk jeg beskjed om at det går nok ikke så raskt unna nei... Det skal jo nemlig SCANNE brevet! Og det, det tar EN UKE MÅ SKJØNNE!!! 

Nå vet ikke jeg hvordan scanner de bruker, men hjemme hos meg tar det et par sekunder å scanne et brev. 

SUKK!

Jeg ble litt sinna og kjeftet på han i telefonen. Men jeg unnskyldte meg også, jeg forstår jo at det ikke er han stakkaren som har blitt satt til å besvare telefonene sin feil at staten er så bakstrebersk.
Nå har jeg sendt dem et sinna brev isteden. Det håper jeg at når helt frem til øverste sjefen. Men ja, jeg er jo ikke så dum da. Jeg skjønner jo at det gjør det aldri. En som sitter på kundeservice kommer til å lese det, tenke "åh, gud eg e lei av sure kunder", svare at sårri men sånn er det bare. Så kommer pengene mine kanskje på tirsdag i neste uke, og så er hele saken glemt. 
Det er sånn det blir.
Men jeg måtte likevel få det ut. All frustrasjonen.

Jeg glemte å nevne at det tar minimum fire dager før man får svar på skriftlig henvendelse til dem. Ha ha.

3 kommentarer:

Mariann sa...

Kjenner jeg blir så sinna på dine vegne.... Det er liksom ikke mulig, også er det det allikvel. Hjelper nok fint lite å klage, men digg å få ut frustrasjon. Jeg skrev laaaangt klagebrev til sykehuset for 1 år siden, ikke et pip tilbake. Og til Posten for noen uker siden, heller ikke noe svar. Skikkelig barnslig oppførsel å ikke svare...

Åsa sa...

He he, takk. Det hjalp nok litt å skrive til dem likevel. Jeg ristet det litt av meg da vet du.

Men jeg er enig, det er dårlig at de ikke har et bedre system for å svare når de får henvendelser fra kunder eller pasienter som er misfornøyd.

Jeg ringte posten en gang fordi en av sjåførene deres viste meg fingen da jeg skulle rygge ut av en parkeringsplass, og han syns jeg var i veien for at han kunne kjøre så fort som han ville.. Jeg ringte dem og sa fra, fortalte hviklen bil, og hvor, og hvordan hele historien hadde vært. Da ble jeg helt utrolig nok ringt opp igjen av de et par uker senere med beskjed om at det var veldig flott at jeg hadde ringt å gitt beskjed, for de kunne ikke ha noe av at deres ansatte oppførte seg sånn.
Jeg var målløs!

Mariann sa...

Vi får fortsette å sende klagebrev, for noe når tydeligvis frem... fortsatt lykke til med lånekassen.