mandag 20. april 2009

fallskjermhelg

Foto: Gule Sider sin karttjeneste
Helgen ble blant annet brukt til å gjøre to herlige fallskjermhopp. Det hadde blitt litt mange måneder siden jeg hadde hoppet sist, så jeg brukte en god del energi på å grue meg på forhånd. Hadde sommerfugler i magen flere dager i forveien. Men det er rart med det... Når jeg sitter i flyet og skal til å klatre ut av døren, en hel del kilometer over bakken, da er det akkurat som frykten forsvinner. Da blir alt bare moro igjen. 

Bildet over viser hvor vi landet på det siste hoppet på lørdagen. Vanligvis lander vi på Stend, ikke så langt fra flyplassen på Fesland. Men på slutten av lørdagen fløy vi til det nydelige sommerparadiset Tysnes. Min mor er oppvokst der, og jeg har vokst opp med å bruke så godt som hver eneste sommer på den fantastiske øyen. 

Det var kjempegøy å endelig få landet der i fallskjerm. Det er noe vi har snakket om lenge Erik og meg. Denne helgen var det en tysnesing i fallskjermklubben som hadde bursdag, så vi var 14 hoppere som dro avgårde. Det var helt nydelig å ligge i frittfall og se på den fantastiske utsikten over øyen, og ikke minst det å fly skjermen sin ned mot de grønne markene for å lande. Gården vi landet på ligger oppe i en dal mellom fjellene, og fra luften hadde vi utsikt helt til sjøen. Fantastisk naturopplevelse! 

Jeg landet ganske nøyaktig der hvor den grønne pin-en står. Fløy inn over en nydelig gammel steingard og mellom treet og busken øst for pin-en. Utrolig herlig! Hadde en nydelig landing og fikk jubel og applaus av alle som såg på. I tillegg ble vi møtt av familien min. Kjempegøy!
Kanskje jeg klarer å få tak i noen bilder, eller video fra helgen.

Ingen kommentarer: