fredag 22. mai 2009

status

Takk for koselige kommentarer fra dere som har lagt igjen det! 

Vi har vært noen dager i Kyoto nå, og jeg har ikke hatt tid til å få lagt inn noen bilder herfra. Det kommer etterhvert. Å reise i Japan er en helt fantastisk opplevelse! Før jeg dro sa jeg at dette blir noe man opplever bare en gang i livet. Nå tenker jeg at jeg MÅ tilbake en gang...

I går kveld ruslet vi i et koselig område av Kyoto som heter Gion, og i løpet av en times tid såg vi 5 geishaer på vei til en eller annen avtale. Jeg har lest at det bare finnes ca 1000 geishaer igjen i hele Japan. Det vil si at vi såg hele 0.5 % av dem på en kveld!
Etterpå satt vi lenge på en lokal liten sushibar og lo og tullet med de som jobbet der og noen andre lokalfolk. Herlig kveld.

I dag drar vi opp i de Japanske alpene. Vi skal bo på et Onsen Ryokan. Onsen er en form for japansk spa. Naturlige varme kilder. Som på Island. Ryokan er et tradisjonelt japansk gjestehus. Etter det blir det tre dager i Tokyo igjen før vi vender nesen hjem. Når jeg er vel hjemme kommer resten av bildene. Ha en fin helg!

1 kommentar:

Magni sa...

åh, det ser deilig ut på onsen!! NYT det og send oss en ørliten tanke ;) Gleder oss til dere kommer tilbake. Jaran har mange kunster han skal vise frem. Stor klem og et lite vink fra Jaran (som er i ferd med endelig å få TO tenner...)