onsdag 23. juli 2008

Jeg ønsker meg

Foto: Veldig fint, desverre ikke mitt, jeg har lånt det herfra.
Om ikke så lenge så har jeg bursdag. Da blir man bedt om å ønske seg ting. Jeg har prøvd å tenke ut noe lurt som jeg virkelig vil ha i det siste. Her er en liten liste:
1. Tantebarn. (Dette vet jeg faktisk at jeg får også.)
2. Lykke, glede og kjærlighet. (Dette har jeg allerede mye av, men det skader aldri med litt mer...)
3. Å bli stor og bli til noe. Jeg vil vite hva jeg har lyst å drive med i fremtiden, eventuelt at noen tilbyr meg (den godt betalte) drømmejobben. Jeg er egentlig altfor stor til ikke å vite hva jeg vil lenger.
4. Fred i verden. Og jeg mener det virkelig. Jeg ønsker meg at man skal slutte å sende soldater til fremmede land og sette folk i fengsel uten at de får en ordentlig rettsak. At vi skal slutte å være slemme med våre medmennesker innebærer også at vi alle (inkludert meg selv) må bli flinkere til å smile til fremmede og glede oss over våre forskjeller oftere enn vi irriterer oss over dem.
5. En grønnere verden. Jeg ønsker meg at ALLE mennesker rundt meg (inkludert meg selv) skal begynne å tenke bitte litt mer på miljøet og hvordan vi behandler jorden vår og bidra med det vi kan for at generasjonene som kommer etter oss også kan puste og leve lykkelige.
6. Sykkel. Jeg ønsker meg en skikkelig sykkel. Det har jeg ikke hatt siden barneskolen. Den kan gjerne ha en sykkelkurv og være rosa. Eller sort eller grønn. Det er ikke så nøye så lenge den er god og har passelig mange gir.
7. Slamlomski. Her trenger jeg også å fornye meg. De jeg har brukt i det siste er 15 år gamle, og temmelig godt brukt...
8. Regntrekk til tursekken min. Veldig praktisk både på tur i den norske fjellheimen eller backpacking i moonsoontiden i Asia. (Som jeg gjorde i vinter, uten regntrekk...)
9. Overraskelser. Ingen ting er som en god overraskelse!
Hvis jeg kommer på noen flere ønsker etterhvert skal jeg legge dem til her. Men nå går jeg ut fra at de som har planer om å gi meg noe har massevis å velge i....
OPPDATERING:
10. Ull underkjole fra Vera & William (fra Husfliden eller Kamelone i Skostredet eller fra nettbutikken til Fitjar Såpekokeri).
11. Knestrømper i ull fra Vera & William (med flettemønster)
NY OPPDATERING 28.7:
12. Gode fjellsko i skinn
13. Nye lave fjellsko som ikke er for små...
14. Redningsvest. Fordi det er ikke bare for barn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fin ønskeliste, håpar du får alle ønsker innfridd! :D
Forøvrig er du ekstremt aktiv med blogginga, det er verkeleg imponerande! Kvar gong eg sjekkar bloggen din er det mange nye innlegg. Det er gøy å sjå korleis du lagar ein så personleg kvardagsblogg - inspirerande for meg som etterkvart skal lage reiseblogg fra Boston! Eg har ferie og er litt inaktiv med blogginga for tida, kjem sterkare tilbake.

Åsa sa...

Takk for skryt og kjempekoselig kommentar! Skal nok følge med hos deg også fremover... :) du ligger på bloggkoll.com listen min, så selv om du skulle blogge sjeldent i perioder så dukker nye innlegg opp på listen når du oppdaterer.
Boston blir sikkert spennende!