torsdag 8. januar 2009

hvor ble de av?

Photos: From the movie Amelie from Montmartre
Her en dag kom vi til å prate om da vi var barn Erik og meg. Da en busstur på rundt en time for å komme inn til byen og gå i fotoboksen på Sundt var et stort høydepunkt i livet. Finnes de fremdeles? Her er i alle fall et nettsted som holder liv i minnet. Jeg skal holde utkikk etter automater når jeg er på steder der de brukte å ha de før. Kan ikke huske å sett noen på lenge. De gamle tar de fineste bildene. Noen burde kjøpe en retrosak, og ha på et utested. (Legal har jo en gammel kroneautomat.) Tenk for en suksess det ville bli! Alle ville vel tatt en haug med bilder etter et par pils...?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis med nytt design til deg også :-) flott ble det.

Når vi var i USA i fjor hadde de fotoautomat på en av barene, har noen VELDIG morsomme bilder derifra. Det er en genial idè.....

Og den filmen der er jo bare fantastisk..... Ha en topp helg Åsa.

Anonym sa...

Jeg har sett noen! På Sundt er de vel ikke lenger, men ellers er de på samme sted som før. På jernbanestasjonen og mener også at det fremdeles er en på Bystasjonen. Men de er veldig fancy de nye...snakker til deg og greier...scary shit! det er ikke det samme som før. Det kjipeste er at du bare får ETT bilde, eller altså fire av det samme bildet. Da blir jo noe av poenget fra barndommen borte. KLEM!

Åsa sa...

@ Mariann: Så gøy at det faktisk er noen som har fotoautomat på bar! Fantastisk film ja... God helg til deg også!!

@Magni: ja, når du sier det har jeg visst vært borti en sånn som snakker til deg og gir bare et bilde. Kjedelige greier. Ønsker meg en gammel automat. Kanskje jeg kan kjøpe en når jeg vinner i lotto. Så kan jeg ha den hjemme i stuen...?
Gleder meg til i kveld, klem tilbake!