tirsdag 21. oktober 2008

Sitt på prinsen



Drømmer du om å sitte i favnen på en prins? HAY sin Prince Chair er ikke så verst stol til prins å være! Stolen ble designet av Louise Campbell i 2001 til en konkurranse om å lage en stol til kronprinsen av Danmark. Hun vant ikke konkurransen, men har hatt stor kommersiell suksess med den. Hun mottok i 2006 Elle Decoration Design Award for stolen og den er en del av den faste utstillingen på The Museum of Modern Art (MOMA) i New York. Nå har TIT design i Bergen tatt HAY møbler inn i sortimentet sitt. Hvis du ikke har råd til prinsestolen (som koster cirka femten tusen kroner) så kan du kanskje brette papir og klippe "snøstjerner". Mistenkelig likt syns du ikke? Mon tro hvor ideen til den stolen kom fra... Noen ganger er det som i Rema reklamen: Det enkle er ofte det beste, og kan føre til de mest geniale ideer!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg mener de har disse her i Oslo også :)
Så bra at du liker deg på skolen. Det gjør meg virkelig glad :)
Og så må jeg bare si at bloggen din er så utrolig koselig. Med en lett blanding av hverdag og luksus, slik som denne stolen :)
Jeg er oftere innom enn jeg legger igjen kommentarer. Hehe.

Åsa sa...

Ja, du har helt rett. Vi lånte to av dem til noen scener i "Falne Engler" da vi spillte den inn. De kom fra an butikk i Oslo (husker ikke hvilken akkurat nå, vi fikk så mye møbler over fjellet i den perioden.)
Tusen takk for fine ord om bloggen min, det varmer mer enn du aner!
God søndag :)