torsdag 30. oktober 2008

Ting og tang

PH5 designet av Poul Henningsen Foto: Lauritz.com
Hvis du bor i Oslo og eier noe gammelt noe som kanskje er verdifullt, så kan du ta turen til auksjonshuset Lauritz.com søndag 2/11 kl 12-16. De vurderer arvegodset/ vintage-/ retrogreiene dine helt gratis. Som om ikke det var nok kan du også gå på foredrag om orientalske tepper!
Ellers er Lauritz.com er genialt sted å kjøpe fine ting på auksjon. Men pass opp, det er lett å bli hekta! Å handle på auksjon er et kick. Plutselig sitter du der med et helt busslass som venter på å bli hentet i Danmark... Sofaer, stoler, lamper, bord og annet snacks. (Heldigvis har jeg vært så heldig å få masse utløp for dette på jobb. Mye møbler i Varg Veum filmene kom til oss fra Lauritz i Danmark.)
Hvis du går til innkjøp av noe, så må du passe godt på det. Ikke gjør som meg. Jeg kjøpte en superfin rød PH5-lampe (designet av Poul Henningsen) for et par år siden. Da den kom hjem til meg via posten skulle jeg vaske av den støvet. Dermed endte jeg opp med å batikkfarge den! Uæææ! Jeg hadde tydeligvis brukt et sterkt vaskemiddel som lakken ikke tålte... (Det var Ajax sin feil!) Dermed har den enda ikke blitt hengt opp i stuen slik som planen var. For nå må den lakkes om først. Og som vi vet: Ting Tar Tid!

Ingen kommentarer: