torsdag 24. januar 2008

Mere natteliv og nattlig "filosofi"

Dette innlegget skrev jeg egentlig for noen dager siden, men jeg fikk ikke lagt det ut da. Nå har jeg gjort det ferdig og lagt til bilder, så er kommer det, noen dager forsinket....
Sitter her paa nettcafeen som er aapen ut mot gaten og nyter nattevarmen. ja naa har vi vaert her to dager, litt deilig naar man begynner aa forstaa pengene og saant og ikke syns at alt er saa syyyyykt billig lenger. Ma nesten tenke paa en annen maate her nede. Ikke tenke om det er billig i forhold til Norge, men om det er billig eller dyrt for aa vaere Thailand lissom.
Jeg syns det er utrolig deilig aa vaere tilbake. Sist jeg var her var i 2002... det er LENGE SIDEN NAA!!! Sikkert mye som er endret siden da. utviklingen og ekspropieringen skjer saa fort her nede. Foerste gang jeg var her var i 2000 og bare paa de to aarene mellom der skjedde det utrolig mye. Men akkurat her paa Khao San Road foelse det ikke som om mye er endret nei.

Naa er klokken midt pa natten. Vi er ganske vaaken siden hjemme er det bare sa vidt blitt kveld. Saa her sitter vi midt i kaoset og mylderet med alle lydene og braaket og koser oss. Tenkte at vi skal filme litt i gaten en dag og proeve faa lagt ut en film for aa formidle stemningen til de av dere som ikke har vaert her foer. For dere andre er jeg sikker paa at dere ser det levende for dere :) Her er herlig CRAZY!!!!
Har shorts, singlet og flipflops paa og er VARM! Selv naa midt paa natten. Men enda er det ikke uutholdelig her. I Mars/April kommer den virkelige varmen og regnet begynner. Da kan vi nok vaere glade for regnjakkene vi har med oss i sekken.

I dag har vi vaert hjemme hos Frode. Har lagt fra oss fallskjermutstyret der saa vi slipper og dra paa det over alt. Vi har allerede uten det altfor mye med oss. 
Vi var ute og spiste der han bor. Typisk Thai omraade. Ikke saerlg mange turister. Sikkert saa godt som null. Men noen faa utlendinger som jobber som engelsklaerere. Stedet vi var paa hadde ca 10 mennesker der. Oss og en gjeng laerere. Men et Thailandsk oneman band som virkelig gav ALT. Som om det var konsert paa en diger stadion. He he. Han skal ha for innlevelse han fyren!

Okei, jeg kunne ha fortsatt og fortsatt i det uendelige akkurat naa. Men naa er dette allerede blitt altfor langt og altfor mye viss vass. God natt folkens! 


Erik på balkongen av rommet vårt på Budy Lodge, Khao San Road


Meg på balkongen i dagens outfit: Flip flop, shorts og singlet (samme som de andre dagene ;)

På internett cafe kl 24.00 med øl og god stemning ;)

Photos: Erik Syvertsen og Åsa Nord

Ingen kommentarer: