onsdag 3. juni 2009

the coolest sushi-bar in town





Foto: Privat
Denne herlige sushi-baren ramlet vi over en kveld i Kyoto, i den koselige bydelen Gion. Vi var på jakt etter et sted og spise, og jeg hadde lagt merke til at dette stedet var smekkfullt av folk noen kvelder i forveien. Så vi tok sjansen, og gikk inn. Det ble en kjempeartig kveld. Mest av alt fordi de som jobbet der var så gøyale. Jeg liker nemlig ikke sushi. Sånn er det bare med den saken. Jeg syns ikke det smaker godt, særlig ikke smaken av wasabien og så finner jeg ikke rå sjømat spesielt fristende heller. Jeg vet det er fullstendig utrendy å si at man ikke liker det. Men det driter jeg i. Jeg vet også at 127 millioner japanere, sammen med tusener på tusener av andre mennesker, ikke kan ta helt aldeles feil. Det må være noe med det. Noe som jeg ikke forstår. Selv om jeg elsker all annen sjømat.
Men moro var det lell på Gionkappa (tror i alle fall stedet het det, ikke så lett å vite når alt står på japansk), og damen på bildet var så begeistret for selskapet vårt at hun spanderte en runde kyllingtempura på oss. Tempura (frityrstekt) liker jeg, det er nam! 
Hun damen var forresten hellig overbevist om at vi skulle komme tilbake en dag. På bryllupsreise. - You come back, you go Japan, you honeymoon, gjentok hun utallige ganger. Så da gjenstår det bare å se om hun får rett.... Erik??

Ingen kommentarer: