mandag 1. juni 2009

fritt vilt i skatehallen

Foto: Magnus Skrede, Festspillene i Bergen
I dag skal jeg stikke innom "skandaleforestillingen" Villanden, som spilles i Skatehallen i Bergen nå under Festspillene. Da vi var i Japan leste jeg denne artikkelen på Bt.no, om forestillingen som ble stoppet av festspilldirektøren. Min umiddelbare tanke var: -Fy søren for et sykt kult bilde, hvis det der er scenografien, så må det være verdt et besøk. Men samtidig tenkte jeg: -Aldri i livet at jeg orker sitte i timesvis å se Villanden. Den kan være slitsom nok når den spilles i vanlig tempo.
Derfor var det med glede jeg ble tipset om at i dag er det gratis adgang til stykket mellom klokken 10 - 17. Jeg fikk også bekreftet at scenografien ER fantastisk og MÅ ses, og at det på ingen måte er nødvendig å bli sittende i tretten timer. (De spiller fra 10 - 23 i dag...!) Man kan komme, og gå. Det funker fint. Så dermed er jeg klar for en aldri så liten gratis teater/scenografi-opplevelse i Skatehallen i dag.
Trykk på bildet, så blir det stort og du får bedre inntrykk av scenografien. Den er også nærmere beskrevet her.
Her finner du presseomtalen, hvis du skulle bli nysgjerrig på hva som ellers er blitt sagt om forestillingen.

1 kommentar:

Jorunn Maria sa...

gikk du innom? hva syntes du? jeg jobbet ikke likevel, det ble bestemt at baren skulle åpnes først i 4-5 tiden (ble hengende m familiebesøk istedet) nå angrer jeg på at jeg ikke stakk innom og fikk med meg mere av stykket på kvelden. jo mere jeg tenker på det, jo mere fantastisk og utrolig blir det. håper du fikk sett det. klem!