tirsdag 19. august 2008

Gjesteopptreden

Photo: Fra lesmis.com

Det tar litt tid å komme seg gjennom all e-mail, alle bloggkommentarer, bursdagshilsener på fjesboken, kikke innom andre blogger som jeg pleier lese, og samtidig skulle oppdatere min egen blogg etter en ukes fravær... Innboksen på mailen er full av uåpnet post og jeg må takke en haug med folk for bursdagshilsener. Jeg må dessuten gå gjennom de mange hundre bildene fra forrige uke og plukke ut flere av dem å legge ut her. Men jeg skal nok komme gjennom alt, sakte men sikkert hvis jeg tar hele uken til hjelp.

Denne uken har jeg dessuten en liten gjesteopptreden på min gamle jobb. Det er tre år siden jeg gikk ut i permisjon, og to år siden jeg sa opp jobben på rekvisittavdelingen på Den Nationale Scene her i Bergen. Nå var de litt i beit for ekstra mannskap på rekvisitten og jeg sa ja til å jobbe noen dager med å lage smykker til Les Misérables. På teateret hører det til sjeldenheten at vi kan gå ut og kjøpe noe og bare bruke det som det er. Så nå sitter jeg og tar fra hverandre smykker som jeg så setter sammen igjen til nye smykker. En ukes jobb som smykkedesigner med andre ord. Kjekt!

Det er dessuten fantastisk koselig å komme inn på huset igjen etter så langt fravær. Får så utrolig mange koselige kommentarer fra tidligere kollegaer som syns det er hyggelig å se meg igjen, og jeg syns selvsagt ogå det er minst like kjekt å se dem igjen! Følte jeg var på vei til første skoledag da jeg satt på bussen i morges og gledet meg med magen full av sommerfugler.
Litt bissi denne uken altså. Men veldig morro det!
NB, har oppdatert forrige innlegg litt nå i kveld med forklarende tekst hvis du skulle være interessert.

Ingen kommentarer: