onsdag 27. august 2008

Møt min Anton


Foto: Åsa
Jeg var inne på det med leker her for kort tid siden. I dag fikk denne lille lekne karen bli med meg hjem fra leketøysbutikken når jeg var innom for å se etter en rekvisitt. En ny lekekamerat stod nemlig på ønskelisten. Han er opprinnelig danske, født og oppvokst i Roskilde. Foreløpig går kommunikasjonen oss imellom derfor litt trått. Danskene har jo så rare tall og en potet i halsen når de snakker, så det er ikke så lett i utgangspunktet. Men i tillegg har han nemlig vært på en Roskildefestival eller to for mye, og har senskader etter for mye hasjrøyking samt en halsbetennelse som aldri blir helt bra etter å ha teltet i regn og søle. (Tenk deg så slitsomt for stakkaren å være betent i en så lang hals! jeg forstår godt at han blir litt gretten og innesluttet innimellom.) Temmelig billig er han også! Han kostet meg bare den nette sum av 39 kroner nemlig og har delvis motvillig akseptert at jeg har adoptert ham og gitt ham navnet Anton. Nå skal vi sende Anton på norskkurs for utlendinger, søke om Norsk Statsborgerskap, og sende han til legen. Så tror jeg nok vi skal få et godt liv sammen etterhvert i fremtiden. Erik trenger heller ikke være sjalu, for Anton er faktisk homo og drømmer å jobbe som en av Great Garlic Girls'ene.

Ingen kommentarer: