onsdag 10. september 2008

Svett!

Jeg har sydd hele fire ultra-skeive gardiner i hele mitt liv. (De var til første Varg Veum filmen, og på film kan vi heldigvis trikse og mikse og juksa litt, så det gikk bra selv om de var skeivere enn folk på Plata...) 

Nå sitter jeg her og skal sy SJU lengder gardiner i et sinnsykt fint og dyrt stoff. De skal være klare innen i morgen kveld. De er nemlig til et tv-program og skal filmes fredags morgen. De må være beine og fine, kantet, med rynkebånd og et mønster som stemmer overens hele veien nede. De er en del av et oppussingsprogram så de skal frem i rampelyset, filmes og komme på tv, men viktigst av alt er at de som bor i hjemmet de skal inn i må like dem! De skal jo kanskje ha dem i ti år forksempel?

Svett. Det er bare forbokstaven. Jeg tror kanskje ikke jeg er helt frisk noen ganger når det går opp for meg hvilke jobber jeg tar på meg. Men det er ingen vei tilbake. Så nå begir jeg meg hen i gardinenes verden i et døgn. Et døgns gardin-hi... Ses på andre siden!

Ingen kommentarer: