mandag 5. mai 2008

Hverdagslykke

Collage er utrolig gøy! Det er litt som å legge puslespill, og jeg elsket puslespill da jeg var liten. Det sitter nok litt i blodet mitt rett og slett, for jeg liker sånne "sette sammen ting oppgaver". Det er vel kanskje derfor jeg har endt opp med å jobbe som rekvisitør og dekoratør. Når det gjelder det å lage collage så anbefales Polyvore.com på det sterkeste. Men jeg bør advare mot muligheten for å bli sterkt avhengig.

Angående jobb så skal jeg på intervju på Cubus på Fredag. Det blir spennende! Jeg er ganske sikker på at det gjelder en dekoratør stilling, men jeg vet ikke helt sikkert. Det jeg heller ikke vet er hvilke butikker det gjelder eller hvor stor stilling det eventuelt er snakk om. Jeg har nemlig ikke søkt på jobb der på vanlig vis. Ei venninne av meg, som jeg også var kollega med da jeg jobbet på teateret, jobber nå der som dekoratør. Hun har nevnt meg for dem i forbindelse med at de var på jakt etter dekoratører. Jeg kjenner også ei av de som skal intervjue meg. Det er visst ikke så lett å få tak i folk, og jeg er jo ledig på markedet fordi jeg dro 3 måneder på ferie etter at jeg var ferdig med Varg Veum filmene; isteden for å søke andre jobber. Grrly skal også på intervju. Så kanskje vi blir kollegaer, hvem vet? Grrly og meg gikk i samme klasse på dekoratørutdanningen, så det hadde vært morsomt å jobbe i samme bedrift. Å jobbe sammen med hun fra teateret igjen hadde også vært utrolig stas altså! Men det er jo mange andre faktorer også som skal klaffe siden jeg vet så lite. Det blir spennende å se hva som skjer fremover.

I dag var jeg på jobb i min far sin butikk. Jeg skal hjelpe til der i alle fall til 17. mai. Det var utrolig deilig å jobbe igjen! Jeg storkoste meg hele dagen. Nå kan jo selvsagt det fantastisk nydelige været i dag ha hatt litt innvirkning på arbeidslysten; særlig siden jeg kunne begynne dagen med å holde på ganske lenge med varer som skulle være ute i gågaten utenfor. Dermed fikk jeg sneket til meg masse dagslys og solvarme. Deilig! Det var jo heller ikke akkurat en nedtur at jeg midt på måtte bli med min far som instruktør for noen steinerskoleelever som han skulle ha klatretime med. Så fikk jeg sneket inn litt klatretrening midt i arbeidstiden! For en luksus... Men det var ikke bare derfor det var kjekt å være på jobb igjen. Det var også rett og slett fordi det er trivelig å være der, jeg koser meg med arbeidsoppgavene og det var deilig å føle seg produktiv igjen etter å ha feriert i månedsvis. På slutten av ferien begynte jeg å kjenne et sterkt behov for å bli aktivisert igjen, så da drev jeg og planla ominnredning og dekorasjon av favorittrestauranten vår på Railay. De hadde nemlig sååå fantastisk mat og god service, men nesten ingen kunder. Så jeg satte igang og gikk gjennom alle små og store endringer de burde gjøre for å få alle de som gikk forbi til og faktisk gå inn i restauranten. Stakkars Erik måtte sitte og høre på alle "planene" mine. For jeg turte jo aldri å gå opp til dem og si at "Hør her, dere må gjøre noe for å få flere folk her, jeg har noen ideer". He he.

Men nå er det tilbake til virkeligheten og jeg koser meg med det. Koser meg på jobb, og har begynt å våkne i 6-7 tiden av meg selv. Jeg føler meg som et nytt og bedre menneske. Men jeg forstår jo det da. At det varer ikke nødvendigvis evig.

Ingen kommentarer: