onsdag 28. mai 2008

Litt om Falne Engler og litt om Egg

I går var vi endelig på kino og såg Falne Engler som jeg ikke fikk sett til premiæren siden vi fremdeles var i Thailand da.
Jeg var veldig fornøyd med resultatet! Syns filmen ble veldig bra. Flotte bilder, mye spenning. God musikk. Dessuten trodde jeg på historien.
I tillegg var det jevnt over gode skuespillerprestasjoner. Kanskje et par jeg ville ha byttet ut, men de fleste fungerte strålende.
Syns filmen var den absolutt beste i serien så langt. (Din Til Døden som jeg såg i helgen var også bra syns jeg. )
Selvsagt var det et og annet lite rusk i maskineriet men det lar seg kanskje ikke gjøre å se en film hvis manus man har lest 150 ganger og der man kjenner historien, alle miljøer og settinger, og ikke minst hver eneste rekvisitt og hvert møbel inn og ut; uten at man ved et par annledninger synker ekstra langt ned i setet og gremmes litt fordi man syns en replikk burde vært sagt på en annen måte eller at vi burde byttet ut det bordet med et annet, og så bortetter. Jeg tror som sagt at det nesten ikke er mulig å unngå. Ikke noe av det er verdt å nevne eller henge seg opp i. For helheten er solid og helstøpt. Jeg er skikkelig stolt av resultatet vårt!
Mest av alt er jeg fornøyd med jobben vi gjorde. Jeg syns alt såg strålende flott ut! Dekoravdelingen med Lise som Scenograf, meg selv som Sjefsrekvisitør, Kedy og Fredrik på rekvisitt, Ann Kristin og Gard på set-rekvisitt -vi gjorde en sabla god jobb! Hurra for oss.

Da vi kom hjem i går hadde Camilla vært innom oss for å hente noe. Samtidig hadde hun lagt igjen en gave hun hadde kjøpt til oss i London. Er ikke eggedeleren vi fikk utrolig søt og morsom? Takk Camilla! Den var midt i blinken.


Ingen kommentarer: