søndag 4. mai 2008

Euforisk lykke en vårmorgen med flommende søndagsol!


Det er en fantastisk vårmorgen i dag!
Himmelen er nesten kongeblå, luften er frisk, og allerede klokken 7 i morges var det god varme i solen!
Dette kommer til å bli en nydelig dag.

Desverre er det noe galt med det gode kameraet. Det eneste jeg da hadde for hånden for å dokumentere den fantastiske utsikten jeg har, her jeg sitter og blogger en tidlig vårmorgen, var min gamle mobiltelefon. Så beklager bildekvaliteten. Men dere forstår sikkert at jeg koser meg her jeg sitter. Det er søndags morgen og ikke en sjel å se ute enda.

I går hadde jeg besøk av min kusine Hilde. Det var kjempekoselig. Hun overnattet på sofaen her og i morges klokken 6.30 kjørte jeg henne til Oslo-flyet.

Jeg liker virkelig å være oppe så tidlig. Det er en fantastisk følelse, og får meg alltid til å føle meg litt priviligert. Jeg er på ingen måte noe A-menneske, men jeg har ikke helt klart å snu døgnet tilbake enda, så i det siste har jeg faktisk våknet av meg selv i 6-tiden på morgene. Og det er bare deilig. Jeg skulle ønske jeg kunne komme inn i den gode vanen, men jeg er vel litt for mye realist til å tro at det virkelig vil holde seg lenge.

Men de gangene jeg ellers klarer å komme meg opp tidlig så syns jeg det er en fantastisk deilig følelse. Og ikke minst når solen skinner!!


Så nå har jeg spist laaang frokost, drukket te, surfet litt på nett og riktig kost meg med en sløv start på dagen.

Etter dette skal jeg rydde litt mer her. I går ble jeg nesten ferdig med det jeg syns jeg burde få gjort i helgen. Så nå skal jeg ta resten, og så skal jeg ta med meg solkrem, solbriller og fallskjermen min og dra ut til Flesland og riktig kose meg i søndags solen.

Nå som jeg har hatt en sånn lang morgen har jeg blandt annet fått lest litt på bloggen til Karin Park. Jeg har ikke lest så mange av innleggene enda, men de jeg har lest var veldig bra. Reflekterte og interessante syns jeg.

Avslutter morgenens blogging med å sitere noen linjer fra det siste innlegget hennes (håper hun syns det er greit). En liten tankevekker for oss her i vesten som er vant til et ensidig mediabilde.


About the Tibet situation.
Yesterday, I talked to a journalist girlfriend of mine who has a lot of connections in Tibet.

She said to me:

The politicians in Tibet are very well organized.
Two days after Björks concert in Shanghai, the riots in Tibet started.
Different events of importance have started in a row since then and the politicians are running a well planned campaign to get their independence.
They are doing it with help from the west.
Which means, money from the leading countries in the west.
Dalai Lama is very strongly connected in the UK where he has a lot of politicians working for him.
If Tibet no longer belongs to China, it will be owned by strong economical interests in the western world. Of course the west wants independence for Tibet, so they can put their investments there instead.
-How can the West view Dalai Lama like a peaceful person when he has done all this. People are killing each other in Tibet for no reason.
I have friends there who had to run for their lives. They haven't done anything and most of the Chinese people and the Tibetans are good friends.
This is not about the people. It's strictly economical and about political power.
I don't believe in the papers anymore. I've stopped reading them.
Nothing in them is the truth. Not in the Chinese ones or in the rest of the world.
Media creates our modern world and it's got nothing to do with how things really are.

Og så sakser jeg litt fra senere i blogginnlegget der hun snakker om at hun var en tur på Kinesisk nattklubb.


We went out last night at a club where people tried to look good, get drunk and get laid. Thousands of young Chinese boys and girls. Fun wasn't really a part of it. It wasn't very charming. I get depressed when I am at places like that. I find them all over the world. Next time I'm gonna go to a reggae bar.

Jeg skal prøve å få lest alle innleggene fra Kina turen hennes.
Men nå er det over til dagens dyst.

Ingen kommentarer: