torsdag 12. juni 2008

Bien tirsdag!

På tirsdag måtte jeg og min far til pers og ordne med å få bilen til min søster og svoger på verksted. (De er veldig opptatte med å være veldig gravide, ha bekkenløsning og jobbe skjorten av seg fortiden. Derfor hadde de dårlig med annledning til selv å ordne med den bilen. Samtidig er bilen ganske essensiell i tilværelsen til ei med bekkenløsning som ikke kan gå særlig mye. Klart vi måtte hjelpe til da!)
Etter at den biffen var ordnet så dro meg og søsteren min på Bien Bar som sannsynligvis er Bergens beste bar! Den ligger i et gammelt nedlagt apotek. Nemlig Bien Apotek. Interiøret er Art deco og vernet av riksantikvaren, så baren ligger da innimellom gamle apotekerskuffer og er helt utrolig flott. I tillegg ligger den midt i nordeuropas største lyskryss. På Danmarksplass. 
De har en akkurat passe lang meny beståene av veldig gode retter!
Det er det perfekte sted å tilbringe noen timer en tirsdag. Eller hvilken som helst annen dag selvsagt.
Jeg hadde kamera i vesken, men det glemte jeg, så siden jeg ikke hadde noen bilder har jeg ikke nevnt det før, men nå har jeg tyvlånt et bilde fra Bien sin hjemmeside. Jeg følte de fortjente å bli nevnt nemlig!
Der traff vi Mattias, Torun, Tiril og Mattias sin mamma. Og dessuten ei jeg jobbet med på teateret som nå har flyttet inn på en gård som kjæresten plutselig arvet og ble den heldige eier av, i en bitteliten bygd på svenskegrensen. Samtidig har de overtatt driften av stedets eneste lille kafe. Snakk om å snu opp ned på livet sitt i en fei! Etter 25 år med jobb på Den Nationale Scene og ellers det som skjer av kulturliv i norges nest største by så syns jeg dette var skikkelig tøft gjort av henne. Men hun virket glad og lykkelig og fornøyd med livet på alle måter! Hurra for det! Det er godt å treffe sånne folk og høre historier som den.
Tirsdager er til for å nytes! (Som ukens 6 andre dager selvsagt også er...)

Ingen kommentarer: